:: جان باختن ۲۰ هزار تن در تصادفات رانندگی ۹۰

سازمان پزشکی قانونی کشور با اعلام اینکه در سال ۹۰ توانسته است دلایل مرگ ۲۸ هزار ایرانی را در آزمایشگاه های خود تشخیص دهد اینفوگرافی مرگ این تعداد شهروند را تشریح کرد.

مرگ ناشی از تصادفات: ۲۰ هزار نفر

بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی، در سال گذشته ۲۰ هزار و ۶۸ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند در حالیکه تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در سال ۸۹، ۲۳ هزار و ۲۴۹ نفر بود. به بیان دیگر تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته ۱۳٫۷ درصد کاهش یافت. همچنین ۱۵ هزار و ۶۲۴ نفر از تلفات رانندگی در سال ۹۰ مرد و چهار هزار و ۴۴۴ نفر زن بودند.

مرگ ناشی از برق گرفتگی: ۷۲۷ نفر
در سال گذشته ۷۲۷ نفر بر اثر برق گرفتگی در کشور جان باختند، این رقم در مقایسه با سال ۸۹ که تعدا فوتی های برق گرفتگی ۷۵۰ نفر بود، ۳٫۱ درصد کاهش یافته است. از فوت شدگان ناشی از برق گرفتگی در سال گذشته ۶۴۶ نفر مرد و و ۸۱ نفر زن بودند.

مرگ ناشی از مسمومیت با گاز: ۹۶۵ نفر
مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سال گذشته، ۲۳٫۴ درصد افزایش یافت و از ۷۸۲ مرگ ثبت شده در سال ۸۹ به ۹۶۵ فوتی در سال ۹۰ رسید. از کل فوتی های ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سال گذشته ۷۱۲ نفر مرد و ۲۵۳ نفر زن بودند.

مرگ ناشی از سوختگی: ۲ هزار
در سال گذشته دو هزار و ۶۳ نفر (یکهزار ۲۳ زن و یکهزار و ۴۰ مرد) بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال ۸۹ که تعداد فوتی های ناشی از سوختگی دو هزار و ۳۱۰ نفر بود، ۱۰٫۷ درصد کاهش یافته است.

مرگ ناشی از غرق شدگی: ۱۰۰۰ نفر
در سال گذشته یکهزار و ۷۲ نفر بر اثر غرق شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال ۸۹ که تعداد فوت شدگان ناشی از غرق شدگی یکهزار و ۱۳۴ نفر بود، ۵٫۵ درصد کاهش یافته است. از کل فوتی های غرق شدگی سال گذشته ۹۰۲ نفر مرد و ۱۷۰ نفر زن بودند. در تابستان سال ۹۰ نیز ۴۶۷ نفر بر اثر غرق شدگی جان باختندکه در مقایسه با تابستان سال ۱۳۸۹ کاهش ۱۸٫۶درصدی را نشان می دهد.

مرگ ناشی از سوءمصرف مواد مخدر: ۳۵۰۰ نفر

در سال گذشته سه هزار و ۵۹۳ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادندکه این رقم در مقایسه با سال ۸۹ که تعداد فوتی های مواد مخدر سه هزار و ۶۵۶ نفر بود، ۱٫۷ درصد کاهش یافته است. از کل فوتی های سوء مصرف مواد مخدر در سال گذشته، سه هزار و ۳۹۴ نفر مرد و ۱۹۹ نفر زن بودند.